mandag 9. november 2009

Vinternatt og solnedgang


Helt til slutt vil jeg vise to bilder jeg har tatt i Norge, som viser en del av hvorfor jeg ønsker å bevare klimaet. Det første bildet er tatt under en reise på norgescup i skiskyting, det andre på skitur i Bymarka i Trondheim. Begge viser et av de mange minnene jeg har hatt fått gjennom treningsturer i naturen.
Akkurat vinterminnene kan kanskje forandres hvis den økte drivhuseffekten løper løpsk. Det skjer noe rart med værsituasjon og nedbørsmønsteret ved temperaturedringer. Et eksempel kan være situasjonen for to år siden, da det ikke kom snø før i midten av januar. Januar! Det er lett å glemme de årene snøen kommer som vanlig. Men krisestemningen blant langrennsløperne og skiskytterne på Heimdal kommer jeg ikke til å glemme med det første.
Jeg har vokst opp med trening og friluftsliv som en naturlig del av hverdagen. Naturen har alltid hatt en stor plass i livet mitt. Derfor ønsker jeg å gjøre det jeg kan for å verne den, så vi og de som kommer etter oss kan ha like stor glede av naturen som jeg har hatt.



.