mandag 30. november 2009

Miljøvennlig advent



I morgen starter adventsfeiringen for fullt en utrolig hyggelig tid full av tradisjoner. Men man må ikke nødvendigvis bruke masse penger og energi av den grunn; det finnes mange muligheter for den som vil kjøre en litt grønnere linje i adventstiden. Bare kreativiteten setter grenser!

Dagens tips gjelder adventskalender. Søsteren min og jeg har i flere år droppet gavekalenderen til advent og gitt penger til Regnskogfondet i stedet. Synes det er en fin måte å bidra på!

I stedet har jeg laget min egen kalender, som dere ser på bildet. Steiner og skjell jeg har samlet siden barndommen skal etter hvert pynte de hjerteformede steinene; ett skjell og en stein for hver dag. Resultatet er en personlig kalender som daglig vekker gode naturminner fra ulike plasser i verden. En nissejente og litt vatt gjør susen for julestemningen. Gratis, miljøvennlig og koselig kalender!